IC Elektronika

Kako smo poboljšali produktivnost zaposlenih automatskom integracijom web trgovine putem ERP sistema

Studija slučaja, o tome kako smo pomogli kompaniji IC Elektronika da unapredi efikasnost radnih procesa sa obnovljenom web trgovinom, koja ima ugrađenu direktnu sinhronizaciju sa ERP proizvodom Microsoft Dynamics Navision, sada poznatim kao Business Central.

Izazov

Želja za napretkom

IC Elektronika je izuzetno cenjena i poštovana kompanija, koja već 31 godinu posluje na tržištu i najveći je nezavisni distributer elektronskih komponenti u Sloveniji. Kompanija je osnovana 1989. godine sa sedištem u Ljubljani, a kasnije su otvorene podružnice u Hrvatskoj i Srbiji. Odlikuje ih izuzetno dobro poznavanje svojih krajnjih kupaca, kao i dobri odnosi sa partnerima i dobavljačima. Njihova glavna briga su kupci, pa se stalno trude da unaprede njihovo zadovoljstvo, posvećenost i obezbede što bolje korisničko iskustvo kako na webu, tako i van njega.

Web trgovina kompanije IC Elektronika, sadrži veliki broj različitih proizvoda, koji su logično raspoređeni u kategorije i vizualno opremljeni slikama samog proizvoda. Korisničko iskustvo na web stranici, omogućava korisnicima preglednost i jasnost informacija, koje su ključne za kupca, koji želi da obavi online kupovinu ili uporedi proizvode.

.

Rešenje

Ono što kupac ne primećuje je automatizacija, koja funkcioniše iza kulisa web trgovine

Online kupovina je uvek lično iskustvo za kupca, koje on vidi kroz svoje oči. Korisnik, odnosno budući kupac, ocenjuje da li mu web stranica pruža dovoljno informacija o proizvodu, da li može da ga vizualno pregleda i da li je web trgovina pouzdana. Ono što kupca zapravo ne zanima je proces, koji se odvija iza B2C ili B2B web trgovine kada, na primer, bude kreirana nova narudžbina. Ti procesi su "slatke brige" vlasnika web trgovine, jer moraju obezbediti što bolje korisničko iskustvo, tako da se kupac oseća kao kralj i ne doživljava eventualne probleme sa svojom završenom narudžbinom.

U konkretnom slučaju kompanije IC Elektronika, govorićemo o B2C portalu, jer se kompanija uglavnom fokusira na maloprodaju putem interneta.

 

Sarađujemo sa Business Solutions već 10 godina i ne možemo sakriti oduševljenje njihovom stručnošću i podrškom u mnogim nadogradnjama i implementacijama sistemskih rešenja. Logična posledica prethodne uspešne saradnje, bila je odluka o izradi web trgovine, koja je potpuno sinhronizovana sa ERP sistemom. Zbog velike raznovrsnosti naših proizvoda, izazov je bio prilično velik, ali je BS tim stručnjaka to uspešno izveo. Ako bismo se ponovo odlučivali, sigurno bismo ponovo odabrali Business Solutions za partnera. Njihovi saveti i primena su nezamenljivi za nas.

Barbara Moškon, Pomoćnica direktorja

Rezultati

Automatizacija web trgovine poboljšava internu produktivnost zaposlenih

Najvažnije funkcionalnosti, koje dobijamo korišćenjem ERP sistema su one, na kojima najviše vremena trošimo u administrativnom smislu. Područja, koja smo rasteretili rešenjem povezanosti web trgovine sa Microsoft ERP sistemom u ovom konkretnom slučaju su:

  • Prodaja - Prodavac se više ne bavi brojnim ručnim zapisima, unosom podataka u različite programe ili fizičkim pregledom zaliha, kada stigne narudžbina proizvoda u web trgovinu. Sada je proces potpuno automatizovan i usklađen u jednom programu. Od narudžbine proizvoda do izdavanja i naloga za isporuku dostavnoj službi.
  • Marketing - Marketing tim ima sve informacije o prodaji i statistici na dohvat ruke, u jednom programu, koji omogućava pregledne informacije i podatke o aktivnostima u web trgovini. Upravljanje proizvodima se vrši direktno iz ERP sistema, koji je sinhronizovan sa web trgovinom.
  • Nabava - Nabavni referent, putem sveobuhvatnog sistema, ima tačne podatke o tome koliko proizvoda ili materijala je još na stanju i lako može planirati nabavku novih komponenti ili proizvoda bez uskih grla. Celovitost programa mu omogućava lakše i efikasnije planiranje na godišnjem nivou.
  • Skladištenje - Magacioner obavlja svoj posao efikasno i precizno uz pomoć ERP sistema za skladišta i ima pregled nad zalihama, izdavanjem, praćenjem i knjiženjem materijala.

Za razvoj web trgovine IC Elektronika, koristili smo Magento softverski alat, koji pruža prilagođena rešenja za korisnike i industrije u kojima posluju. Magento platforma je potpuno prilagodljiva poslovnim procesima u kompaniji i kompatibilna sa Microsoft Dynamics NAV - Navision ili obnovljenom verzijom Business Central.

Kako izgleda primer automatizovanog web sajta povezanog sa ERP sistemom:

  • Nova online kupovina automatski pokreće kreiranje narudžbine, koja je potpuno sinhronizovana sa ERP sistemom.
  • U ERP sistemu se automatski kreira prodajni nalog, na osnovu primljene narudžbine kupca.
  • Automatski se generiše otpremnica i sistemsko obaveštenje skladišnoj službi, da pripremi proizvod za otpremu.
  • Pošiljke se vagaju putem elektronske vage, koja automatski prepisuje težinu u sistem. Automatski se generiše i šalje narudžbenica dostavnoj službi.
  • Na osnovu količine na nalogu kupca, zaliha proizvoda se automatski smanjuje u ERP sistemu i u web trgovini.

Integracija Tinx-IT Magento rešenja za upravljanje informacijama o proizvodu (Product Information Management - PIM) unutar Business Central ili Navision programa, omogućava upravljanje podacima, slikama, informacijama, oznakama i cenama svih proizvoda u web trgovini. Sve na jednom mestu.

Na taj način, operater web trgovine može da uređuje opis proizvoda, dodaje slike ili menja cenu, putem važećih cenovnika, direktno preko ERP sistema.

Zaključak

Šta smo dobili automatizacijom i pojednostavljenim sistemom

Olakšali smo administrativni rad u prodaji i marketingu, čime su zaposleni mogli usmeriti energiju ka važnijim zadacima. Povećali smo preglednost podataka u web trgovini i smanjili broj grešaka zbog ručnog unosa podataka u različite sisteme. Omogućili smo veću efikasnost u procesu same otpreme proizvoda. Smanjili smo broj reklamacija i skratili vreme kupovine putem web trgovine. Naš glavni cilj, automatizacija web trgovine i time poboljšanje efikasnosti procesa u kompaniji, uspešno je ostvaren. Kompanija ima više vremena za zadatke, koji donose pravu dodatnu vrednost, što rezultira zadovoljstvom kupaca i dobavljača.