Najvažnije funkcionalnosti, koje dobijamo korišćenjem ERP sistema su one, na kojima najviše vremena trošimo u administrativnom smislu. Područja, koja smo rasteretili rešenjem povezanosti web trgovine sa Microsoft ERP sistemom u ovom konkretnom slučaju su:
- Prodaja - Prodavac se više ne bavi brojnim ručnim zapisima, unosom podataka u različite programe ili fizičkim pregledom zaliha, kada stigne narudžbina proizvoda u web trgovinu. Sada je proces potpuno automatizovan i usklađen u jednom programu. Od narudžbine proizvoda do izdavanja i naloga za isporuku dostavnoj službi.
- Marketing - Marketing tim ima sve informacije o prodaji i statistici na dohvat ruke, u jednom programu, koji omogućava pregledne informacije i podatke o aktivnostima u web trgovini. Upravljanje proizvodima se vrši direktno iz ERP sistema, koji je sinhronizovan sa web trgovinom.
- Nabava - Nabavni referent, putem sveobuhvatnog sistema, ima tačne podatke o tome koliko proizvoda ili materijala je još na stanju i lako može planirati nabavku novih komponenti ili proizvoda bez uskih grla. Celovitost programa mu omogućava lakše i efikasnije planiranje na godišnjem nivou.
- Skladištenje - Magacioner obavlja svoj posao efikasno i precizno uz pomoć ERP sistema za skladišta i ima pregled nad zalihama, izdavanjem, praćenjem i knjiženjem materijala.
Za razvoj web trgovine IC Elektronika, koristili smo Magento softverski alat, koji pruža prilagođena rešenja za korisnike i industrije u kojima posluju. Magento platforma je potpuno prilagodljiva poslovnim procesima u kompaniji i kompatibilna sa Microsoft Dynamics NAV - Navision ili obnovljenom verzijom Business Central.
Kako izgleda primer automatizovanog web sajta povezanog sa ERP sistemom:
- Nova online kupovina automatski pokreće kreiranje narudžbine, koja je potpuno sinhronizovana sa ERP sistemom.
- U ERP sistemu se automatski kreira prodajni nalog, na osnovu primljene narudžbine kupca.
- Automatski se generiše otpremnica i sistemsko obaveštenje skladišnoj službi, da pripremi proizvod za otpremu.
- Pošiljke se vagaju putem elektronske vage, koja automatski prepisuje težinu u sistem. Automatski se generiše i šalje narudžbenica dostavnoj službi.
- Na osnovu količine na nalogu kupca, zaliha proizvoda se automatski smanjuje u ERP sistemu i u web trgovini.
Integracija Tinx-IT Magento rešenja za upravljanje informacijama o proizvodu (Product Information Management - PIM) unutar Business Central ili Navision programa, omogućava upravljanje podacima, slikama, informacijama, oznakama i cenama svih proizvoda u web trgovini. Sve na jednom mestu.
Na taj način, operater web trgovine može da uređuje opis proizvoda, dodaje slike ili menja cenu, putem važećih cenovnika, direktno preko ERP sistema.